15% popusta uz kod PROLJECE15 | Uštedite već danas →
-20 % na tepihe Flair Rugs uz kod FLAIR20 | Uštedite već danas →
5 € za vasRegistracijaPrijavaKošaricaMenu

Postupak podnošenja prigovora

BONAMI.CZ, a.s.

Sjedište: Újezd 450/40, Prag 1 - Malá Strana, poštanski broj 118 00, Republika Češka
ID društva: 242 30 111
E-pošta: sluzebnicek@bonami.cz; pomoc@bonami.hr
Adresa za kontakt društva: Thámova 289/13, 186 00 Prag 8 - Karlín, Češka
Adresa za prigovore: Bonami - odjel za prigovore, Packeta International s.r.o – HR post, 94428667, Poštanska 9, 10410 Velika Gorica
Web stranica: https://www.bonami.hr/
Pojedinosti za izdavanje računa: Porezni broj: CZ24230111
Broj računa: 257014774/0300 (ČSOB)
IBAN: CZ65 0300 0000 0002 5701 4774

upisan u Trgovački registar koji vodi Općinski sud u Pragu, dio B, upis 18575 („Prodavatelj“) regulira daljnja prava i obveze povezane s Prodavateljevom odgovornošću za nedostatke u izvršenju kupoprodajnih ugovora sklopljenih između Prodavatelja i drugih osoba („Kupac“) u mjeri u kojoj isto nije regulirano uvjetima poslovanja primjenjivih na Bonami.cz on-line trgovinu dostupnu na https://www.bonami.hr/i/uvjeti („Uvjeti poslovanja“).("Postupak podnošenja prigovora").

Povijest dokumenta

Verzija: 1.0
Datum stupanja na snagu: 03. lipnja 2020.
Autori: Jan Klička, Marek Bartoš
Napomena: Bonami.CZ

Verzija: 1.1
Autor: Matěj Vácha
Napomena: AK PKK

Verzija: 1.2
Datum stupanja na snagu: 04. veljače 2021.

Verzija: 1.3
Datum stupanja na snagu: 4. siječnja 2022.

Verzija: 1.4
Datum stupanja na snagu: 20. rujna 2023.

1. Ovaj Postupak podnošenja prigovora regulira odnose između stranaka u svezi ili na temelju ugovora o kupoprodaji; Prodavatelj je s jedne, a Kupac s druge strane - u skladu s važećim propisima, Kupac može djelovati u svojstvu potrošača ili poduzetnika (zajedno „Kupci“).
1.1. Ako Kupac nije potrošač, odnosi koji nisu regulirani ovim Postupkom podnošenja prigovora i Uvjetima poslovanja dostupnim na web mjestu BONAMI.CZ na: https://www.bonami.hr/i/uvjeti regulirani su propisima Republike Češke kao mjerodavnim pravom i to Zakonom br. 89/2012 Coll., građanski zakonik ("Građanski zakonik"), sa svim njegovim izmjenama.
1.2. Ako je Kupac potrošač i ima boravište u Republici Hrvatskoj, pravni odnosi koji nastaju između Prodavatelja i takvog Kupca - potrošača dodatno su uređeni i hrvatskim Zakonom o zaštiti potrošača (Narodne novine br. 41/14., 110/15., 14/19.; dalje: Zakon o zaštiti potrošača/14) odnosno Zakonom o zaštiti potrošača (Narodne novine br. 19/22., 59/23; dalje: Zakon o zaštiti potrošača/23) te drugim zakonima kojima se štite potrošači, a koji su na snazi u Republici Hrvatskoj.

2. Prava i obveze koje nisu regulirane ovim Postupkom podnošenja prigovora regulirane su odredbama Uvjeta poslovanja i važećih mjerodavnih propisa, posebno:
  • Građanskim zakonikom – Zakon br. 89/2012 Coll., Građanski zakonik Republike Češke s izmjenama i dopunama;
  • Zakonom o potrošačima - Zakonbr. 634/1992, o zaštiti potrošača Republike Češke, s izmjenama i dopunama;
  • GDPR - UREDBA (EU) 2016/679 EUROPSKOG PARLAMENTA I VIJEĆA od 27. travnja 2016. o zaštiti pojedinaca vezi s obradom osobnih podataka i o slobodnom kretanju takvih podataka te o stavljanju izvan snage Direktive 95/46/EZ (Opća uredba o zaštiti podataka; te

  • za Kupce-potrošače s boravištem u Republici Hrvatskoj dodatno i sljedećim propisima:

  • Zakon o zaštiti potrošača/14- za odnose nastale do 28. svibnja 2022. godine;
  • Zakon o zaštiti potrošača/23- za odnose nastale nakon 28. svibnja 2022. godine;
  • Zakon o obveznim odnosima - zakon Republike Hrvatske objavljen u Narodnim novinama br. 35/05., 41/08., 125/11., 78/15., 29/18., 126/21, 114/22, 156/22 („Zakon o obveznim odnosima“),
  • drugi propisi kojima se štite potrošači, a koji su na snazi u Republici Hrvatskoj.


  • 3. Ovaj Ugovor i sve izvanugovorne obveze koje proizlaze iz ili u vezi s ovim Ugovorom bit će uređene i tumačene u skladu sa zakonima Republike Češke, izuzev ugovora koji je sklopila fizička osoba izvan svoje trgovačke, poslovne, obrtničke ili profesionalne djelatnosti (potrošač) s drugom osobom koja djeluje u obavljaju svoje trgovačke, poslovne, obrtničke ili profesionalne djelatnosti (poduzetnik), koji će biti reguliran pravom države u kojoj potrošač ima svoje uobičajeno boravište.

    4. Postupak podnošenja prigovora sastavni je dio Uvjeta poslovanja. Sklapanjem kupoprodajnog ugovora Kupac daje pristanak na Uvjete poslovanja i ovaj Postupak podnošenja prigovora te potvrđuje da se pravilno upoznao s gore navedenim dokumentima.

    5. Uvjeti poslovanja i daljnje informacije također su dostupni na web stranici Prodavatelja na www.bonami.hr.

    6. Kupac Bonami.cz on-line trgovine (Prodavatelj) je ili Kupac-potrošač u skladu s odjeljkom 2 (1) (a) Zakona o potrošačima ("Kupac-potrošač”) odnosno u skladu s člankom 5. stavkom 1. točke 15. Zakona o zaštiti potrošača/14 odnosno člankom 4. stavkom 1. točke 21. Zakona o zaštiti potrošača/23 („Kupac-potrošač iz RH“) ili Kupac-poduzetnik koji tijekom sklapanja i izvršavanja ugovora djeluje u okviru svoje trgovačke ili druge poslovne aktivnosti ili u okviru neovisnog obavljanja svoje profesije („Kupac-poduzetnik“). Kupac-potrošač, Kupac-potrošač iz RH i Kupac-poduzetnik zajedno su nazvani "Kupci". Ako nije izrijekom naznačeno drugačije ili isto ne proizlazi iz konteksta, Kupac-potrošač označava i Kupca-potrošača iz RH.

    7. Prodavatelj djeluje u okviru svojih poslovnih aktivnosti tijekom sklapanja i izvršenja Ugovora o kupoprodaji. Prodavatelj je poduzetnik koji Kupcu, izravno ili putem drugih poduzetnika, isporučuje robu.
    Prigovor mora sadržavati
  • Broj Narudžbenice
  • Datum narudžbe/kupnje robe
  • Porezni dokument za kupljenu robu
  • Datum dostave robe
  • Ime i prezime
  • Telefon, e-mail adresu
  • Naziv robe
  • Opis nedostatka

  • Molimo navedite da je roba kupljena kao roba sa tvorničkom greškom (Kvaliteta II) ili kao roba Kvalitete III i razlog zašto je roba prodana kao roba sa tvorničkom greškom (Kvaliteta II) i roba Kvalitete III, tj. zbog kojeg nedostatka (npr. estetski oštećene površine).

    Kada podnosite prigovor, bilo bi nam od iznimne pomoći kada bi dio koji nedostaje ili je neispravan naznačili izravno u vodiču za montažu i poslali vodič zajedno s prigovorom. To će ubrzati cjelokupni postupak rješavanja prigovora.

    Kada podnesete prigovor, bilo bi nam iznimno korisno ako prigovor sadrži:

  • fotografiju koja dokazuje na vidljiv način nedostatak ili oštećenje kupljene robe,
  • proizvodnu naljepnicu s ambalaže robe ili njezinu kopiju/fotografiju (ako je dostupno),
  • fotografsku dokumentaciju dostavnog paketa s dostavnom naljepnicom, uključujući unutarnje ispune (ako je riječ o oštećenoj robi).

  • Za rješavanje prigovora može se koristiti Obrazac za prigovor/raskid ugovora/povrat robe (koji se može preuzeti u detaljnom narudžbenom nalogu na Vašem profilu ili na web stranici Prodavatelja ili na kraju ovog Postupka podnošenja prigovora). Upotreba Obrasca za prigovor/raskid ugovora/povrat robe bila bi nam korisna za ubrzanje i olakšavanje postupka rješavanja prigovora. Zbog navedenog preporučujemo ovu opciju; međutim, ne postoji obveza upotrebe obrasca.

    Pakiranje robe koja je predmet prigovora

  • Proizvod/robu s nedostatkom potrebno je pravilno zapakirati prije slanja. Može se koristiti originalna ambalaža. Ako se originalna ambalaža ne može koristiti, ambalažu treba zamijeniti tako da je roba dovoljno zaštićena od daljnjih oštećenja koja mogu nastati tijekom dostave natrag do Prodavatelja.
  • Ako niste sigurni u vezi pakiranja proizvoda za povrat, posjetite našu web stranicu ovdje ili nas kontaktirajte na pomoc@bonami.hr.
  • I. Kvaliteta u trenutku preuzimanja

    1. Prava i obveze stranaka u vezi s ostvarivanjem prava u slučaju neurednog izvršenja obveze uređena su u skladu sa zakonima Republike Češke, odnosno primjenjivim opće obvezujućim propisima, posebno odjeljcima od 1914. do 1925., člancima od 2099. do 2117. i člancima od 2161. do 2174. Građanskog zakonika i Zakona o zaštiti potrošača te njegovim izmjenama, izuzev ugovora koje je sklopila fizička osoba izvan svoje trgovačke, poslovne, obrtničke ili profesionalne djelatnosti (potrošač), koja ima boravište u Republici Hrvatskoj, koji će biti reguliran u skladu sa zakonima Republike Hrvatske, poglavito odredbama Zakona o zaštiti potrošača/14, Zakona o zaštiti potrošača/22 i Zakona o obveznim odnosima te drugim zakonima kojima se štite potrošači, a koji su na snazi u Republici Hrvatskoj.

    2. Postupak podnošenja prigovora slijedi primjenjive odredbe Uvjeta poslovanja Prodavateljeve on-line trgovine dostupne na Prodavateljevoj web stranici.

    3. Prodavatelj je odgovoran Kupcu za bilo koji nedostatak na robi u trenutku preuzimanja robe od strane Kupca. Ako se nedostatak pojavi u roku od šest mjeseci od preuzimanja, smatrat će se da isti postoji već u trenutku preuzimanja, osim u odnosu na ugovore o kupoprodaji sklopljene s Kupcem-potrošačem iz RH nakon 01.01.2022. godine u kom slučaju će se smatrati da nedostatak postoji u trenutku preuzimanja ako se isti pojavi u roku godine dana od preuzimanja.
    3.1. Prodavatelj je posebno odgovoran Kupcu da roba u trenutku preuzimanja od strane Kupca:
    3.1.1. prikazuje svojstva o kojima su se stranke dogovorile i, u nedostatku dogovora, da prikazuje svojstva koja je Prodavatelj ili proizvođač opisao ili koja je Kupac očekivao s obzirom na svojstva robe i na temelju oglašavanja Prodavatelja i proizvođača;
    3.1.2. je prikladna za svrhu koju je Prodavatelj odredio za njezinu upotrebu ili za svrhu u koju se roba ove vrste obično koristi;
    3.1.3. kvaliteta ili marka robe odgovara dogovorenom uzorku ili modelu, ako su kvaliteta ili marka utvrđeni prema dogovorenom uzorku ili modelu;
    3.1.4. roba je odgovarajuće kvalitete, razine ili težine; i
    3.1.5. roba je u skladu sa zakonskim zahtjevima.

    3.2. Odredbe naznačene u prethodnom članku 3.1. Postupka podnošenja prigovora, neće se primjenjivati na robu koja se prodaje po sniženim cijenama zbog nedostatka zbog kojeg je dogovorena snižena cijena, na istrošenost robe uzrokovanu uobičajenom uporabom, u odnosu na rabljenu robu, niti na nedostatak koji odgovara stupnju korištenja ili istrošenosti, a koji je stvar imala po prihvaćanju od strane Kupca, ili ako to proizlazi iz svojstva robe. U odnosu na Kupca-potrošača iz RH odredbe naznačene u prethodnom članku 3.1. neće se primjenjivati na robu s nedostacima o kojima je potrošač bio posebno obaviješten i ako je isti to izričito i zasebno prihvatio prilikom sklapanja ugovora
    3.3. Prodavatelj nije odgovoran Kupcu za bilo kakve nedostatke koji odgovaraju razini korištenja ili istrošenosti, a koje je korištena roba imala u trenutku preuzimanja.
    3.4. Ako se nedostatak pojavi u roku od šest mjeseci odnosno godinu dana od preuzimanja, ovisno što primjenjivo, roba će se smatrati s nedostatkom već u trenutku preuzimanja.

    4. Kupac je dužan koristiti svoje pravo kod Prodavatelja bez nepotrebnog odgađanja nakon što je otkrio oštećenje ili ga je mogao otkriti da je proveden rani pregled i uz uporabu dužne pažnje. Propust da obave pregled stvari ne utječe na prava Kupca-potrošača iz RH ukoliko su o postojanju vidljivih nedostataka obavijestili Prodavatelja u roku od dva mjeseca od dana kad su otkrili nedostatak, a najkasnije u roku od dvije godine od preuzimanja stvari. Kupac će obavijestiti Prodavatelja o pravu koje je odabrao uz obavijest o nedostatku ili bez nepotrebnog odgađanja nakon obavijesti o nedostatku. Kupac ne može promijeniti svoj izbor bez pristanka Prodavatelja; ovo se neće primjenjivati ako je Kupac zatražio popravak nedostatka koji se pokaže nemogućim za popravak.

    5. Kupac ima pravo zatražiti isporuku drugog predmeta bez nedostataka, osim ako je to nerazumno s obzirom na prirodu nedostatka, a ako se nedostatak odnosi samo na dio predmeta, Kupac ima pravo zatražiti zamjenu tog dijela predmeta. Ako otklanjanje nedostatka nije moguće, Kupac ima pravo raskinuti Ugovor. Kupci-potrošači iz RH imaju pravo na raskid ugovora i u slučaju kada je otklanjanje nedostatka moguće, ali bi način uklanjanja nedostatka, odnosno predaja druge stvari bez nedostatka imalo za posljedicu znatne neugodnosti za Kupca, sve sukladno Zakonu o obveznim odnosima.

    6. Ako je to primjereno s obzirom na prirodu nedostatka, posebno ako se nedostatak može otkloniti bez nepotrebnog odgađanja, Kupac ima pravo samo na otklanjanje nedostatka, odnosno, sukladno članku 412. Zakona o obveznim odnosima, ako isti primjenjiv, Kupac je dužan prethodno dati Prodavatelju primjereni rok za ispunjenje ugovora.

    7. U slučaju kada je nedostatak moguće otkloniti, Kupac ima pravo zatražiti isporuku drugog predmeta bez nedostatka ili zamjenu dijela s nedostatkom i u slučaju kada stvar nije moguće odgovarajuće koristiti zbog ponovljene pojave nedostatka nakon već obavljenog otklanjanja nedostatka ili zbog većeg broja nedostataka. U ovom slučaju, Kupac također ima pravo raskinuti Ugovor.

    8. Ako se nedostatak odnosi samo na dio stvari, Kupac može zatražiti samo zamjenu dijela s nedostatkom. Ako zamjena nije moguća, Kupac ima pravo raskinuti Ugovor ili ima pravo na razumno sniženje cijene, osim ako nedostatak sprečava daljnju upotrebu stvari. Međutim, ako je to primjereno s obzirom na prirodu nedostatka, posebno ako se nedostatak može otkloniti bez nepotrebnog odgađanja, Kupac ima pravo samo na otklanjanje nedostatka. Kupci-potrošači iz RH imaju pravo na raskid ugovora i u slučaju kada je otklanjanje nedostatka moguće, ali bi način uklanjanja nedostatka, odnosno predaja druge stvari bez nedostatka imalo za posljedicu znatne neugodnosti za Kupca, sve sukladno Zakonu o obveznim odnosima.

    9. Ako Kupac ne raskine Ugovor ili ako ne iskoristi pravo na zamjenu dijela ili popravak nedostatka, on može zatražiti razumni popust/sniženje cijene. Kupac ima pravo zatražiti razumno sniženje cijene i kada Prodavatelj nije u mogućnosti zamijeniti dio ili otkloniti nedostatak, kao i kada Prodavatelj ne pristupi otklanjanju nedostataka u razumnom roku ili ako otklanjanje nedostataka stvara značajne poteškoće potrošaču.

    10. Kada se prodaje rabljena roba i kada se prodaje roba po sniženim cijenama zbog toga što roba ima nedostatke, Kupac ima pravo na razumni popust/sniženje cijene umjesto zamjene robe/otklanjanje nedostatka na robi.

    11. Prodavatelj nije dužan uvažiti pravo Kupca ako Prodavatelj dokaže da je Kupac prije preuzimanja robe bio svjestan nedostatka robe ili ga je sam prouzročio.

    II. Jamstvo kvalitete

    1. Prodavatelj će dostaviti Kupcima jamstvo kvalitete za sve proizvode, na temelju kojeg Prodavatelj jamči da će proizvod biti ispravan za uobičajenu uporabu (namjenu) te da će zadržati svoja uobičajena svojstva tijekom određenog vremenskog razdoblja.

    2. Jamstveno razdoblje za Kupca-potrošača kao i za Kupce koji djeluju u okviru svoje trgovačke ili druge poslovne aktivnosti tijekom sklapanja i izvršavanja Ugovora iznosit će 24 mjeseca, osim ako u potvrdi o jamstvu nije predviđeno dulje jamstveno razdoblje ili ako za pojedinu robu nije drugačije određeno (na primjer na ambalaži).

    3. Za proizvode koji se prodaju po sniženim cijenama neće se primjenjivati jamstva kvalitete za nedostatak zbog kojeg je dogovorena snižena cijena.

    4. Razdoblje jamstva počinje teći od preuzimanja proizvoda od strane Kupca ili imenovane treće osobe.

    III. Zahtjevi zbog nedostataka na stvari

    1. U slučaju bitne povrede Ugovora, Kupac ima pravo (bez obzira na mogućnost otklanjanja nedostatka):
    1.1. zahtijevati isporuku druge stvari bez nedostataka ili isporuku stvari koja nedostaje;
    1.2. zatražiti besplatno uklanjanje nedostatka popravljanjem stvari;
    1.3. na razumno sniženje kupoprodajne cijene ili raskid Ugovora.

    2. Povreda Ugovora bitna je ako je Prodavatelj prilikom sklapanja Ugovora znao ili je morao znati da Kupac ne bi sklopio Ugovor da je predvidio takvu povredu; u suprotnom, povreda se neće smatrati bitnom.

    3. Ako dođe do povrede Ugovora koja ne obuhvaća gore opisane bitne povrede (ostale povrede), Kupac ima pravo (bez obzira na mogućnost otklanjanja nedostatka) na otklanjanje nedostatka i/ili dobiti razumno sniženje kupoprodajne cijene. Ako Prodavatelj na vrijeme ne otkloni nedostatak ili ako Prodavatelj odbija otkloniti nedostatak, Kupac može zahtijevati sniženje kupoprodajne cijene i/ili može raskinuti ugovor.

    4. Kupac će obavijestiti Prodavatelja koje je pravo odabrao po slanju obavijesti o nedostatku ili odmah nakon slanja obavijesti o nedostatku. Odabrani izbor može se promijeniti bez pristanka Prodavatelja samo ako je Kupac zatražio popravak nedostatka koji se pokaže nemogućim za otklanjanje.

    5. Ako Kupac ne ostvari prava predviđena u slučaju bitne povrede Ugovora na vrijeme, ima prava identična pravima koja su mu na raspolaganju u ostalim slučajevima.

    6. Ako se otklonjeni nedostatak ponovno pojavio nakon popravka (treći prigovor zbog identičnog nedostatka ili četvrti prigovor zbog različitih nedostataka) ili ako roba pokazuje više nedostataka (ne manje od 3 odjednom), Kupac može iskoristiti svoje pravo na sniženje kupoprodajne cijene ili raskinuti Ugovor.

    7. Prodavatelj nije odgovoran za sljedeće nedostatke:
    7.1. istrošenost predmeta uzrokovanu uobičajenom uporabom;
    7.2. nedostatke novih predmeta koji se prodaju s popustom upravo zbog odgovarajućeg nedostataka;
    7.3. nedostaci predmeta nastali tijekom ili kao rezultat "samostalne" montaže, tj. montaže koja nije ugovorena kupoprodajnim ugovorom, a nedostatak se nije pojavio zbog netočnih uputa navedenih u uputama za montažu;
    7.4. nedostatke i štetu koju je Kupac sam prouzročio, uključujući nedostatke koji su posljedica nepravilne uporabe u suprotnosti s uputama za uporabu ili za koje je Kupac bio svjestan prije preuzimanja predmeta; ili
    7.5. ako proizlazi iz svojstva predmeta.

    IV. Podnošenje prigovora

    1. Sva prava koja proizlaze iz odgovornosti za nedostatke robe ostvaruju se od Prodavatelja. Ako potvrda izdana Prodavatelju u vezi s opsegom prava iz jamstva za nedostatke (prema članku 2166 Građanskog zakonika odnosno članka 423. Zakona o obveznim odnosima) imenuje drugu osobu za popravak, a koja osoba se nalazi u prostorijama Prodavatelja ili na lokaciji bližoj Kupcu, Kupac ostvaruje pravo na popravak nedostatka od osobe određene za vršenje tog popravka. Osim slučajeva u kojima je druga osoba određena za vršenje popravka u skladu s prethodnom rečenicom, Prodavatelj je dužan prihvatiti prigovor na bilo kojem mjestu na kojem se prigovor može prihvatiti, s obzirom na portfelj proizvoda koji se prodaju ili usluge koje se pružaju, te u njegovom sjedištu ili u mjestu poslovanja. Prodavatelj je dužan izdati Kupcu pisanu potvrdu kojom potvrđuje datum kada je Kupac ostvario svoje pravo, sadržaj prigovora i način postupanja s prigovorom koji je Kupac tražio te, nadalje, potvrdu datuma i načina postupanja s prigovorom, uključujući potvrdu popravka i trajanje popravka, ili pisano obrazloženje odbijanja prigovora. Obveza se odnosi i na druge osobe koje Prodavatelj ovlasti na vršenje popravka.

    2. Prava koja proizlaze iz odgovornosti za nedostatke robe Kupac može ostvariti uglavnom i posebno:
    2.1. osobno na: Bonami - odjel za pritužbe, Packeta International s.r.o – HR post, 94428667, Poštanska 9, 10410 Velika Gorica
    2.2. putem telefona na: +420 232 005 040
    2.3. putem e-maila na: pomoc@bonami.hr.

    3. Kupac je dužan bez nepotrebnog odgađanja ostvariti prava u slučaju nedostataka (podnijeti prigovor) kod Prodavatelja u skladu s prethodnim stavkom. Ako je moguće i ukoliko to Kupcu ne uzrokuje značajne poteškoće, Kupac je dužan, prilikom podnošenja prigovora, robu vratiti Prodavatelju, izravno na mjestu podnošenja prigovora ili slanjem na sljedeću adresu:

    Bonami - odjel za pritužbe, Packeta International s.r.o – HR post, 94428667, Poštanska 9, 10410 Velika Gorica.

    4. Kupac će predočiti potvrdu o kupnji ili potvrdu o jamstvu, ovisno o slučaju, ili će na drugi način dokumentirati da je proizvod prodao Prodavatelj kojem je podnesen prigovor na proizvod i da jamstveno razdoblje još nije završilo. Razdoblje za rješavanje prigovora počinje teći od trenutka podnošenja prigovora.

    5. Kupac je dužan identificirati navodni nedostatak i opseg istog predočenjem stvari s nedostatkom ili slanjem fotografija na kojima je vidljiv nedostatak. Bez identificiranja navodnog nedostatka i opsega istog, ne može se pokrenuti postupak prigovora.

    6. Prilikom podnošenja prigovora, Kupac će navesti broj narudžbe, ime i prezime, kontakt podatke (telefon, e-mail), naziv robe, datum narudžbe/kupnje robe i datum primitka robe, opis nedostatka ili, eventualno, fotografije navodnog nedostatka te zahtjev u pogledu načina postupanja s prigovorom te dostaviti porezni dokument za kupljenu robu.

    7. Ako Kupac vraća robu Prodavatelju, posebice ako je to dužan učiniti sukladno članku IV. 8, Kupac je dužan robu koja je predmet prigovora upakirati u originalnu ambalažu ili u svoju ambalažu kako bi spriječio njeno daljnje oštećenje - na primjer, namještaj treba biti zapakiran u čvrstu kartonsku kutiju. Kupac može koristiti upute za pakiranje robe dostupne na web stranici Prodavatelja. Roba koja je predmet prigovora mora biti čista i potpuna za pakiranje. Slanje jako zaprljane robe i robe koja ugrožava zdravlje može rezultirati odbijanjem prigovora. U tom slučaju, Prodavatelj će robu vratiti na adresu Kupca. Kupac u potonjem slučaju nema pravo na ostvarenje naknade za dostavu.

    8. U skladu s prirodom navodnog nedostatka te potrebnim načinom postupanja po prigovoru, roba mora biti isporučena sa svim sastavnim dijelovima i pripadcima. Molimo pošaljite robu koja je predmet prigovora na ovu adresu: Bonami - odjel za žalbe, Praška zračna luka Packeta International s.r.o – HR post, 94428667, Poštanska 9, 10410 Velika Gorica.

    9. Ne šaljite robu koja je predmet prigovora kao pošiljku koja se plaća po pouzeću, takve se pošiljke vraćaju pošiljatelju i postupak prigovora se može nepotrebno produžiti. Potonje nije primjenjivo na Kupce-potrošače iz Republike Hrvatske iz ugovora o kupoprodaji sklopljenim 01.01.2022. godine i kasnije, koji slobodno mogu koristiti ovu opciju budući da Prodavatelj snosi troškove preuzimanja proizvoda.

    V. Rješavanje prigovora

    Prodavatelj ili njegov ovlašteni zaposlenik odlučit će o prigovoru odmah ili u roku od tri (3) radna dana u složenim slučajevima, te u odnosu na Kupce-potrošače iz RH ujedno uvijek i u pisanom obliku najkasnije u roku od 15 dana od dana primitka prigovora odgovoriti na prigovore, jasno se izjašnjavajući prihvaća li osnovanost prigovora potrošača. U prethodno vremensko razdoblje neće biti uključeno razumno vrijeme potrebno za profesionalnu procjenu nedostatka, ovisno o vrsti proizvoda. Prigovor, uključujući otklanjanje nedostatka, mora se riješiti bez nepotrebnog odgađanja najkasnije u roku od 30 dana od dana podnošenja prigovora, osim ako se Prodavatelj i potrošač ne dogovore o dužem vremenskom razdoblju. Istek ovog razdoblja bez uspjeha smatra se bitnom povredom Ugovora. Slijedeći dan nakon podnošenja prigovora od strane Kupca, smatra se prvim danom razdoblja od 30 dana. Ako zadnji dan tog roka padne na subotu, nedjelju ili blagdan, kao zadnji dan roka uzet će se sljedeći radni dan. Prodavatelj je dužan obavijestiti Kupca o rješavanju prigovora. Uvjet za provođenje postupka rješavanja prigovora je, međutim, taj da je potrošač Prodavatelju pružio potrebnu suradnju i pomoć kako bi se prigovor obradio, tj. posebno da je Prodavatelju omogućio pregled proizvoda koji je predmet prigovora.

    1. Jamstveno razdoblje odnosno razdoblje odgovornosti za nedostatke produžuje se za razdoblje od podnošenja prigovora pa do rješavanja prigovora ili dok Kupac nije bio obvezan preuzeti predmet nakon popravka. U slučaju zamjene robe ili njezinog dijela, Prodavatelj će biti odgovoran kao da je kupljena nova roba ili njezin dio.

    2. Ako je potrebno izmijeniti detalje ili podatke navedene u prigovoru, Prodavatelj će pozvati Kupca da izmijeni pojedinosti u potrebnom opsegu. To se razdoblje neće uračunati u razdoblje za obradu prigovora.

    3. U slučaju opravdanog prigovora, Kupac ima pravo na naknadu razumnih troškova nastalih tijekom ostvarivanja svojih prava. Kupcima-potrošačima iz RH iz Ugovora o kupoprodaji sklopljenim 01.01.2022. i nakon, postupak podnošenja prigovora je besplatan, uključujući i trošak uobičajenog načina dostavljanja robe u svrhu tog postupka, no i od ovih kupaca Prodavatelj ima pravo tražiti naknadu troškova koje je za njih u ovom postupku snosio ako se radi o tome da prigovori nisu prihvaćeni odnosno da su ocijenjeni neosnovanima.

    4. Kupac ima pravo na naknadu troškova dostave robe ako je prigovor prihvaćen. U odnosu na Kupce-potrošače iz RH iz Ugovora o kupoprodaji sklopljenim 01.01.2022. i nakon upućuje se na odredbe iz prethodne točke 3.

    5. Ako je Kupac odabrao drugi način, a ne najjeftiniji način standardnog povrata robe koji nudi Prodavatelj, Prodavatelj će nadoknaditi odnosno prethodno snositi samo troškove koji odgovaraju najjeftinijem načinu dostave.

    6. Odgovor na primljeni prigovor šalje se na adresu koju je Kupac naznačio u prigovoru, a također i na e-mail adresu naznačenu u prigovoru, inače na elektroničku adresu kupca naznačenu u korisničkom sučelju ili u narudžbenici.

    7. U odnosu na Kupce-potrošače iz RH, materijalni nedostatak na robi, kada je to nužno, dokazuje se vještačenjem u za to ovlaštenim ustanovama ili uz pomoć ovlaštenog sudskog vještaka. Ako se materijalni nedostatak na robi pojavi u roku od godine dana od dana prijelaza rizika na potrošača, a Prodavatelj smatra da nedostatak u tom trenutku nije postojao, troškove vještačenja predujmljuje Prodavatelj, a konačno ih snosi Prodavatelj ili potrošač, ovisno o rezultatu vještačenja. Ako se materijalni nedostatak pojavi nakon isteka roka od godine dana, ali ne kasnije od dvije godine od dana prijelaza rizika na potrošača, troškove vještačenja predujmljuje potrošač, a konačno ih snosi Prodavatelj ili potrošač, ovisno o rezultatu vještačenja.

    VI. Raskid kupoprodajnog ugovora

    1. Odredbe ovog članka primjenjuju se na slučajeve kada Kupac koji je potrošač sklopi Ugovor o kupoprodaji s Prodavateljem. Sukladno zakonu i Uvjetima poslovanja društva Bonami.cz, pod potrošačem se podrazumijeva kupac koji ispunjava sve uvjete iz definicije potrošača prema Zakonu o potrošačima i svim njegovim izmjenama, odnosno Zakonu o zaštiti potrošača/14 ili Zakonu o zaštiti potrošača/22, a što je fizička osoba koja djeluje izvan svoje trgovačke, poslovne, obrtničke ili profesionalne aktivnosti.

    2. Za robu s tvorničkom greškom (Kvaliteta II) i robu Kvalitete III, na raskid Ugovora će se primjenjivati samo zakonsko razdoblje od 14 dana u pogledu prodaje izvršene putem e-trgovine ili poslužitelja za kupnju i prodaju.

    3. Savjeti u vezi sa zakonskim pravom na raskid ugovora kao i obrazac za raskid dio su Uvjeta poslovanja (prilog Uvjetima poslovanja) i dostupni su ovdje.

    4. U roku od 14 dana, Kupac-potrošač ima pravo raskinuti Ugovor o kupoprodaji bez navođenja razloga. Razdoblje se računa od preuzimanja robe, a ako je predmet Ugovora o kupoprodaji isporuka nekoliko vrsta ili dijelova robe, razdoblje počinje teći od datuma preuzimanja zadnje pošiljke robe.

    5. Kupac-potrošač potvrđuje da, sukladno članku 1837. Građanskog zakonika odnosno članka 79. Zakona o zaštiti potrošača/14 odnosno članka 86. Zakona o zaštiti potrošača/22, ovisno koje odredbe primjenjive, nije moguće raskinuti Ugovor o kupoprodaji u sljedećim slučajevima, između ostalog:
    5.1. dostave robe po mjeri kupca;
    5.2. dostave lako pokvarljive robe;
    5.3. robe koja se nepovratno pomiješala s drugom robom nakon isporuke;
    5.4. dostave zapečaćene robe koju je potrošač izvadio iz paketa i koja zbog zdravstvenih ili higijenskih razloga nije pogodna za vraćanje; i
    5.5. dostave audio snimaka ili video snimaka, odnosno računalnih programa, ako je njihovo izvorno pakiranje mijenjano. Nadalje, Kupac-potrošač nema pravo na raskid Ugovora o kupoprodaji u skladu s odredbom VI (16).

    6. Kupac-potrošač dužan je Prodavatelja obavijestiti o raskidu Ugovora o kupoprodaji jednostranim pravnim poslom (na primjer, pismom poslanim putem davatelja poštanskih usluga, telefaksom, e-mailom ili osobno, gdje je primjenjivo). Obrazac prigovora/ raskida ugovora/povrata robe može se preuzeti s web stranice Prodavatelja koji se nalazi na kraju ovog dokumenta ili koji se na zahtjev može poslati e-mailom. Kupac-potrošač također može poslati obavijest o raskidu kupoprodajnog ugovora na e-adresu Prodavatelja na: pomoc@bonami.hr.

    7. Rok za raskid ugovora o kupoprodaji od 14 dana ispunjen je u slučaju da je raskid ugovora poslan prije isteka odgovarajućeg razdoblja na adresu Prodavatelja. Kupac također može poslati obavijest o raskidu ugovora o kupoprodaji na adresu elektroničke pošte Prodavatelja: pomoc@bonami.hr.

    8. Kupac-potrošač dužan je robu poslati natrag bez nepotrebnog odgađanja, najkasnije u roku od 14 dana od dana kada je došlo do raskida ugovora o kupoprodaji. Smatra se da je rok poštivan ako Kupac pošalje robu natrag prije isteka roka od 14 dana.

    9. Ako Kupac-potrošač raskine ugovor, Prodavatelj će izvršiti povrat svih iznosa koje je primio, uključujući troškove dostave (osim dodatnih troškova nastalih kao rezultat načina dostave koji je odabrao Kupac koji se razlikuje od najjeftinijeg načina standardne dostave koju nudi Prodavatelj) Kupcu-potrošaču bez odgađanja, najkasnije u roku od 14 dana od dana kada je Prodavatelj primio obavijest o raskidu ugovora.

    10. Prodavatelj će izvršiti povrat plaćanja na isti način plaćanja koji je Kupac-potrošač koristio za izvršenje prvobitne transakcije, osim ako se Prodavatelj i Kupac drugačije ne dogovore. Također, Prodavatelj ima pravo vratiti bilo kakvu naknadu koju je Kupac-potrošač platio tek po povratku robe od strane Kupca ili na drugačiji način, pod uvjetom da se Kupac s tim složi i osim ako Kupac-potrošač ne snosi dodatne troškove zbog toga. Za gotovinska plaćanja, Kupac se slaže da će mu se novčani iznos vratiti deviznom doznakom na njegov bankovni račun naznačen u obrascu raskida ugovora.

    11. Izravne troškove povezane s vraćanjem robe snosi Kupac-potrošač. Prodavatelj ne nadoknađuje ove troškove Kupcu, čak ni u slučaju zakašnjenja.

    12. Prodavatelj nije dužan izvršiti povrat bilo kojeg novčanog iznosa u vezi raskida ugovora, a koji novčani iznos je primio od Kupca-potrošača, prije nego mu Kupac vrati robu ili predoči dokaz da je poslao robu natrag Prodavatelju. Prodavatelj će vratiti novčane iznose bez nepotrebnog odgađanja, najkasnije u roku od 14 dana od isporuke robe na njegovu adresu.

    13. Ako Prodavatelj omogući popust na robu kao rezultat naknade za kvalitetu robe prije nego je ugovor raskinut, za taj iznos će umanjiti iznos koji se vraća nakon raskida ugovora o kupoprodaji, a novčani iznos umanjen za dani popust vratit će se Kupcu-potrošaču.

    14. Sukladno zakonu, Kupac-potrošač odgovara samo za umanjenje vrijednosti robe koje je nastalo uporabom robom koje nije obavljeno u svrhu ispitivanja naravi i svojstava robe, uključujući mogućnost njena korištenja.
    14.1 Prodavatelj pridržava pravo umanjiti iznos koji će isplatiti s osnove povrata kupoprodajne cijene u skladu s odredbom VII (3) ovog Postupka u slučaju produljenog roka za raskid kupoprodajnog ugovora.

    15. Kupac-potrošač suglasan je da će se za gotovinska plaćanja povrat izvršiti uplatom na bankovni račun Kupca-potrošača naznačen u obavijesti o raskidu.

    16. Elektronički vaučeri s automatski generiranim jedinstvenim kodom koji nisu isporučeni na materijalnom nosaču predstavljaju elektronički sadržaj isporučen prije isteka razdoblja predviđenog za raskid kupoprodajnog ugovora. Iz potonjeg razloga nije moguće raskinuti kupoprodajni ugovor i ujedno zatražiti povrat sredstava nakon primitka generiranog koda elektroničkim putem.

    17. Ako se Kupcu daje dar zajedno s robom, ugovor o darovanju između Prodavatelja i Kupca sklopljen je uz uvjet da se isti raskida ako Kupac raskine Ugovor o kupoprodaji. U potonjem slučaju Kupac je dužan Prodavatelju vratiti dar koji mu je dostavljen uz robu.

    18. Kupci-potrošači iz RH imaju dodatno pravo na raskid ugovora zbog nedostatka stvari u roku od dvije godine od dana preuzimanja stvari s nedostatkom, pod uvjetom da su o navedenom nedostatku obavijestili Prodavatelja u roku od dva mjeseca od dana otkrivanja nedostatka te da nisu ispunjeni uvjeti koji po Zakonu o obveznim odnosima (suštinski navedeni u članku III. ovog Postupka podnošenja prigovora) isključuju pravo na korištenje raskida ugovora od strane potrošača. Kod korištenja ovog prava na raskid ugovora i kod povrata stvari natrag Prodavatelju zbog raskida ugovora, Kupci-potrošači iz RH iz ugovora sklopljenih 01.01.2022. godine i kasnije vraćaju stvari natrag Prodavatelju na njegov trošak.

    VII. Povrat robe u roku od 365 dana

    1. Kupac-potrošač/poduzetnik također može vratiti robu u roku od 365 dana ili 45 dana, ovisno o okolnostima, sukladno članku VI (5). Međutim, mogućnost raskida u roku od 14 dana bez navođenja razloga u skladu s člankom VI (2) neće se primjenjivati na Kupca-poduzetnika. U vezi s raskidom u roku od 365 dana ili 45 dana, ovisno o okolnostima, niže navedene odredbe primjenjuju se na Kupce-poduzetnike na odgovarajući način.

    2. Kupac-potrošač kao i Kupac-poduzetnik imaju pravo na povrat robe bez navođenja razloga, u roku od 365 dana od dana koji slijedi nakon dana kada je Kupac-potrošač/Kupac-poduzetnik ili treća osoba njime određena prihvatila robu; ovo se ne odnosi na robu iz stavaka 2.1, 2.2.i 2.3.
    2.1. U slučaju suhe robe i/ili kozmetike raskid je moguć samo u zakonskom roku koji iznosi 14 dana.
    2.2. Za prodaju zasebnih madraca, povrat robe moguć je u roku od 45 dana.
    2.3. Za prodaju blok kuhinja (gotovih kuhinjskih elemenata) raskid je moguće samo u zakonskom roku koji iznosi 14 dana.
    2.4. Za ostalu robu, rok za povrat robe je 365 dana, osim ako nije drugačije navedeno u ovom Postupku podnošenja prigovora.

    3. U slučaju povrata robe nakon roka od 14 dana od dana kupnje iz članka VI, novčani iznosi se vraćaju Kupcu-potrošaču/Kupcu-poduzetniku u obliku kredita koji odgovara vrijednosti vraćene robe, polaganjem na račun Kupca-potrošača/Kupca-poduzetnika povezanog s profilom Kupca uspostavljenim kod Prodavatelja te se ovaj kredit može koristiti za sljedeću kupnju. Prodavatelj može odlučiti da će iznos biti vraćen Kupcu – potrošaču/poduzetniku virmanom na bankovni račun naveden u Obrascu za prigovor/raskid ugovora/povrat robe. Uvjeti povrata robe izvan zakonskog roka uređeni su niže definiranim uvjetima.
    3.1 Odbici od vrijednosti robe (koji se mogu koristiti samo u slučaju raskida kupoprodajnog ugovora nakon zakonskog roka od 14 dana) su sljedeći:
    3.1.1 U svim slučajevima, osim ako se roba vraća u originalnoj ambalaži, povrat novca Kupcu-potrošaču/Kupcu-poduzetniku umanjuje se za 15% od nabavne cijene.
    3.1.2 Ako se roba vrati nakon isteka zakonskog roka od 14 dana, Prodavatelj ima pravo umanjiti povrat za 5% za svaki započeti mjesec korištenja robe od strane Kupca-potrošača/poduzetnika.
    3.1.3 Ako je vraćena roba zamrljana, istrošena, oštećena ili uništena, Prodavatelj ima pravo vratiti takvu robu Kupcu bez ikakvog prava na naknadu nabavne vrijednosti robe.

    3.2 Gore navedeni odbici uvijek se primjenjuju na određenu robu i mogu se zbrajati.
    3.3 Gore navedeni odbici neće se primjenjivati na raskid ugovora po zakonu, u roku od 14 dana nakon prihvaćanja robe.

    4. Prilikom povrata robe nakon zakonskog roka od 14 dana od dana kupnje, Kupac-potrošač/Kupac-poduzetnik dužan je priložiti popunjeni Obrazac za prigovor/raskid ugovora/povrat robe.

    5. Prodavatelj zadržava pravo umanjenja kupoprodajne cijene koja se vraća sukladno članku VII.3 u sklopu produljenog razdoblja za povrat.

    6. Rok za povrat robe ispoštovan je pod uvjetom da se Obrazac za prigovor/raskid ugovora/povrat robe pošalje prije isteka predmetnog roka na adresu Prodavatelja. Kupac također može poslati Obrazac za prigovor/raskid ugovora/povrat robe na adresu e-pošte Prodavatelja na: pomoc@bonami.hr.

    7. Kupac-potrošač/poduzetnik dužan je bez nepotrebnog odgađanja, najkasnije u roku od 14 dana od dana obavijesti o povratu robe, vratiti robu. Smatra se da je rok ispoštovan ako Kupac robu pošalje natrag prije isteka roka od 14 dana.

    8. Ako Kupac-potrošač/poduzetnik vrati robu, Prodavatelj će vratiti punu cijenu proizvoda, koju je Kupac platio, isključujući sve odbitke u skladu sa člankom VII 3. Prodavatelj nije dužan Kupcu-potrošaču/poduzetniku izvršiti povrat bilo kakvih dodatnih troškova povezanih s kupnjom proizvoda (kao što su, ali ne ograničavajući se na, trošak dostave i svi dodatni troškovi povezani s isporukom).

    9. Izravne troškove povrata robe snosi Kupac. Prodavatelj te troškove ne nadoknađuje Kupcu, čak ni u slučaju zakašnjenja.

    10. Prodavatelj nije dužan izvršiti povrat bilo kojeg novčanog iznosa u vezi povrata robe, a koji novčani iznos je primio od Kupca, prije nego mu Kupac vrati robu ili predoči dokaz da je poslao robu natrag Prodavatelju, ovisno o tome što se dogodi ranije.

    11. Ako Prodavatelj omogući popust na robu kao rezultat naknade za kvalitetu robe prije no što Kupac vrati robu, za taj iznos će se umanjiti iznos koji se vraća nakon povrata robe te će se novčani iznos umanjen za dani popust vratiti Kupcu.

    12. Elektronički vaučeri s automatski generiranim jedinstvenim kodom koji nisu isporučeni na materijalnom nosaču predstavljaju elektronički sadržaj isporučen prije isteka roka za povrat robe. Zbog toga je nemoguće vratiti robu i zatražiti bilo kakav povrat novca nakon primitka generiranog koda elektroničkim putem.

    13. Ako se Kupcu daje dar zajedno s robom, ugovor o darovanju između Prodavatelja i Kupca sklopljen je uz uvjet da se isti raskida ako Kupac vrati robu. U potonjem slučaju Kupac je dužan Prodavatelju vratiti dar koji mu je dostavljen uz robu.

    Za daljnje korisne informacije u vezi s prigovorima, posjetite web stranicu Prodavatelja.

    Ovaj Postupak podnošenja prigovora stupa na snagu 20. rujna 2023. godine. Prodavatelj zadržava pravo izmjene Postupka podnošenja prigovora.

    Obrazac za preuzimanje